G10 za granicą

Celem partnerstwa szkół jest wzajemne poznawanie się oraz wymiana informacji o krajach partnerskich, kulturze, szkołach, wolnym czasie uczniów i ich zainteresowaniach, ich regionach i miastach. Współpraca ze szkołami z innych krajów pomaga nam porównać życie codzienne w Polsce z życiem codziennym w innych krajach Unii Europejskiej.

1.Comenius – program ten ma na celu rozszerzanie współpracy europejskiej w dziedzinie edukacji. Jej różne formy obejmują dzieci, młodzież i dorosłych- od przedszkola po uniwersytet. Zadaniem programu jest kreowanie europejskiego wymiaru w nauczaniu, powiększanie kręgu osobistych doświadczeń o wiedzę na temat innych krajów Europy, rozwijanie poczucia jedności w Europie oraz wspomaganie przystosowania się do nowych warunków społecznych i ekonomicznych w perspektywie zjednoczonej Europy.

a) W projekcie „Woda- skarb Europy” wyjeżdżaliśmy do: 2004-05 Austria i Włochy, 2005-06 Turcja, 2006- 07 Rumunia i Litwa.

b) Projekt zatytułowany „Przygotowani do pracy w Europie” realizowany będzie w latach 2010 – 2012 wspólnie ze szkołami z Francji, Niemiec, Węgier, Grecji, Hiszpanii, Estonii i Holandii. Główny cel projektu to wzbudzanie w uczniach świadomości, jak ważna jest wczesna samoocena własnych umiejętności i możliwości oraz uświadomienie uczniom międzynarodowych możliwości w pozyskiwaniu pracy.

2.E-twinning – celem projektu było odnalezienie różnic i podobieństw pomiędzy trzema krajami (nasze gimnazjum, szkoły z Niemiec i Hiszpanii). Podczas projektu uczyliśmy się o różnych aspektach kulturowych w krajach partnerskich. Wymienialiśmy informacje z innymi szkołami na tematy związane z Unią Europejską, systemami politycznymi obowiązującymi w powyższych krajach, bohatermi narodowymi lub lokalnymi, muzyką, literaturą, sportem, filmem oraz komputerami. Wymienialiśmy swoje opinie, korzystając z Internetu. Poprzez używanie wyłącznie języka angielskiego w korespondencji z uczniami innych szkół ćwiczyliśmy swoje umiejętności językowe.

3.Od kilku lat w naszej szkole organizowane są szkolne wycieczki do Paryża. Uczestnicy wyjazdu są bardzo zadowoleni z atrakcyjnego programu siedmiodniowoego pobytu w jednej z najpiękniejszych stolic Europy. Podczas pobytu zwiedzamy między innymi:
a) katedrę Notre- Dame:
*130 metrów długości, 48 metrów szerokości, wysokość sklepienia w głównej nawie 35 metrów robią wrażenie na wszystkich zwiedzających;
*olbrzymią rozetę północną mieniącą się tysiącem barw, ukazującą niezapomnianą grę świateł doceni nie tylko plastyk;
b) Łuk Triumfalny:
* na szczycie znajduje się taras widokowy, na który można dostać się windą lub schodami;
* pod pomnikiem znajduje się Grób Nieznanego Żołnierza;
c) Luwr- oglądamy takie dzieła jak „Mona Lisa” czy posąg Wenus z Milo;
d) wieżę Eiffela- widok z tarasu na wysokości 275 m pamięta się do końca życia.

W programie jest również nocny rejs statkiem po Sekwanie oraz całodniowy pobyt w Eurodisneylandzie.

4.Podczas pielgrzymki do Włoch zwiedzamy:
a) Bazylikę św. Antoniego w Padwie,
b) Bazylikę św. Franciszka i św. Klary w Asyżu,
c) Koloseum, Forum Romanum, Kapitol, Panteon, Plac Hiszpański ze słynnymi schodami, Fontannę di Trevi w Rzymie,
d) grób Jana Pawła II, Plac i Bazylikę św. Piotra, Groty Watykańskie, Bazylikę św. Jana na Lateranie, Bazylikę św. Pawła za Murami, kaplicę ze Świętymi Schodami w Watykanie, e) Plac św. Marka, Dzwonnicę, Most Westchnień w Wenecji.

W programie jest również rejs statkiem po kanałach weneckich oraz całodniowy pobyt w Mirabilandii- największym parku atrakcji na Riwierze Adriatyckiej.

5.W trakcie wycieczki do Anglii możemy zobaczyć najważniejsze zabytki Londynu:
a) Hyde Park, Pałac Buckingham oraz najsłynniejszą wieża zegarowa – Big Ben;
b) Muzeum Figur Woskowych z takimi postaciami jak: Angelina Jolie, Madonna czy Harrison Ford;
c) Stonehenge- tajemniczy krąg monolitów;
d) Muzeum Historii Naturalnej, którego kolekcja liczy ponad 70 milionów eksponatów, a całość dzieli się na 5 głównych działów: botanika, entomologia, mineralogia, paleontologia i zoologia. Dużą popularnością cieszy się symulowane trzęsienie ziemi, którego mogą doświadczyć zwiedzający oraz galeria dinozaurów, gdzie znajduje się ryczący, ruchomy dinozaur-robot.

W programie jest również rejs statkiem po najdłuższej rzece w Londynie – Tamizie, w trakcie którego widzimy Tower Bridge, London Eye, Tower of London czy parlament brytyjski.

(D. Achtelik, IIIf)



Komentarze są zamknięte.